Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mapy :))

 

Typy map

Původní typy navržených map byly tyto:

  • de_ – (Demolition) T mají za úkol v určeném časovém limitu položit bombu na jedno ze dvou míst na mapě – bomba musí explodovat. CT se jim v tom snaží zabránit, případně musí položenou (aktivovanou) bombu zneškodnit. Nejznámější jsou de_inferno, de_dust a de_dust2.
  • cs_ – (Counter-strike, Hostage Rescue) CT mají za úkol odvést do základny rukojmí, které hlídají T ve své základně – omezeno časovým intervalem. Známé jsou třeba cs_office, cs_assault a cs_italy.
  • as_ – (Assassination/VIP) jeden z CT je VIP, začíná pouze s USP a 200% vestou a cílem hry je dopravit VIP na určené místo, hlídané T. Dříve často hrané mapy, dnes však existuje běžně pouze as_oilrig.
  • es_ – (Escape) T mají za úkol hromadný přesun z bodu A do B, CT se jim v tom snaží zabránit (už se prakticky nehraje). Stejně jako as_ se koncepce neosvědčila.

Toto jsou nejčastější typy map hrané pro zábavu, vytvořené samotnými hráči:

  • fy_ – (Fight yard) mapy ve kterých se zpravidla nenakupuje, neboť zbraně leží volně na zemi; známé jsou fy_snow a fy_iceworld – více verzí.
  • aim_ – malé mapy, určené především k tréninku míření; na některých mapách zbraně opět leží na zemi.
  • awp_ – podobné jako aim_, s tím rozdílem, že je zde jen zbraň AWP.
  • scout_ – podobné jako awp_, s tím rozdílem, že je zde zpravidla místo AWP Scout. Dnes skoro nehrané mapy.
  • ka_ – (Knife arena) hráči mají a mohou používat pouze nože.
  • he_ – stejné jako ka_, s tím rozdílem, že hráči mají možnost používat jen HE granát.
  • zm_ – mapy, vytvořené speciálně pro zombie mody.
  • ze_ – (zombie escape) CT mají za úkol utéct před zombie. Na výběr jsou na začátku většinou tři cesty. Většinou je zde i zakázán výběr classů.
  • HNS – (Hide & Seek) v těchto mapách se nestřílí, jde pouze o obratnost. Mapy s žebříky. CT musí zabít (nožem) T a ti zase musí utéct před CT (na různých modech mají T k dispozici i granáty).
  • kz_ – (Kreedz) mapy, jejichž cílem je co nejrychleji vyskákat po překážkách do cíle.
  • surf_ – podobné jako kz_, s tím rozdílem, že se zde "surfuje" po překážkách.
  • deathrun_ – podobné jako kz_, s tím rozdílem, že na konci kola je zvolen 1 terorista do příštího kola a CT mají za úkol proskákat mapu překážek, po které jsou nasázeny pasti, které terorista spouští a úkolem CT je přeskákat trať a zabít teroristu.
  • bhop_ – podobné jump mapám s tím rozdílem, že na dokončení většiny map potřebujete umět bhop (= bunny hop).
  • jump_ – novější verze kz_ map.

Pozn.: u těchto map se využívá jedna zajímavá vlastnost CS, a to, že se Scoutem doskočíte dál než s nožem (jelikož se scoutem se také chodí o něco rychleji, než s nožem).


Zdroj: Wikipedie :))